Bij RegioBank blijft opnemen en storten mogelijk
De afgelopen week was er sprake van onrust in Andijk door het onaangekondigd sluiten van de pinautomaat van ABN AMRO bij het winkelcentrum. Het blijkt niet duidelijk te zijn of dit een tijdelijke maatregel is of dat de pinautomaat helemaal verdwijnt.
We spreken met Arend, Richard en Marleen. Zij zijn zelfstandig adviseur van RegioBank en de vaste aanspreekpunten bij Vrolijk fd aan de Kleingouw. Arend; “We konden meteen merken dat er bij ons op kantoor meer geld werd opgenomen dan gebruikelijk en we kregen meer vragen van mensen die nog geen klant zijn. Het is bij veel Andijkers onbekend dat je met een RegioBank pinpas overal kunt pinnen tot € 1.000 per dag. En bij ons kantoor kun je zelfs aan de balie geld opnemen en storten.”
Wordt er nog zoveel contant betaald dan? Richard; “We merken al jaren dat contant geld minder wordt gebruikt door de mogelijkheid van pinnen, betaalverzoeken en het snel overmaken met Instant Payments. Maar dat neemt niet weg dat veel mensen het nog erg prettig vinden om wat cash geld achter de hand te hebben. Een dorp waar geen pinautomaat meer is raakt daarmee een voorziening kwijt en dat vinden wij erg jammer.”
Gaat RegioBank nu een pinautomaat plaatsen in Andijk? Arend “Daar kunnen we nu nog geen uitspraak over doen. Als dat al gaat gebeuren zal het waarschijnlijk een zuilautomaat worden die in een winkel kan worden geplaatst. Maar eerst willen we de ontwikkelingen afwachten. We zullen dit uiteraard goed in de gaten houden. En we moeten afwachten wat de impact is voor onze klanten. Iedereen met een RegioBank betaalrekening kan elke werkdag bij ons op kantoor terecht voor opnames en stortingen.”
Verwachten jullie een flinke toeloop van klanten? Marleen: “Afgelopen week hadden we al wat meer drukte en ik denk dat dat wel door gaat zetten. We merken al jaren dat er veel onvrede is bij klanten van andere banken. Maar we gaan voornamelijk uit van onze eigen kracht en met onlangs weer een 9,3 in het onderzoek van de Consumentenbond hebben we een mooi compliment gekregen van onze klanten.”
Kunnen jullie wat meer vertellen over overstappen naar RegioBank? Richard: “We zijn ondertussen expert in het begeleiden van de overstap van een andere bank. Door de Overstapservice kan dit zonder rompslomp. Je hoeft met deze gratis service niet zelf overal je nieuwe rekeningnummer door te geven maar regelt dit met één handtekening. En je kunt zelfs je pincode aanpassen waardoor het niet nodig is een nieuw nummer uit je hoofd te leren!”
En jullie blijven wel in Andijk? Arend: “Ons kantoor zit hier al meer dan dertig jaar en is altijd blijven groeien. We hebben vorig jaar een tweede vestiging van Vrolijk fd geopend in Enkhuizen omdat we daar ook veel vraag zien naar een bank in de buurt. We kunnen dus zeker bevestigen dat wij in Andijk blijven.”